KΩΣΤΑΣ ΣΚΟΝΔΡΑΣ: «Βιομηχανία καλλιτεχνών και εκμετάλλευσης τα ριάλιτι»

skondrasO Κώστας Σκόνδρας χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ο «αγωνιστής της Ελληνικής Ρεμπέτικης Μουσικής και των Παραδοσιακών Δημοτικών τραγουδιών». Μίλησε στα Επίκαιρα, σε μία συνέντευξη «εφ’ όλης της ύλης» και αναφέρθηκε στο νέο του  C.D. «ΛΕΥΚΩΜΑ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ», στη δραστηριότητα του σαν Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Τραγουδιστών, στο έντεχνο τραγούδι, στα ριάλιτι, στη Γιουροβίζιον και σε πολλά άλλα…

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: 
ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ

-ΛΕΥΚΩΜΑ  ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ είναι η νέα δισκογραφική σου δουλειά. Μίλησε μας γι αυτή
«Χρόνια τώρα σκεφτόμουνα και ήθελα να κάνω μία νέα δισκογραφική δουλειά πολύ δυνατή, όπου θα περιέχει και το Ρεμπέτικο αλλά και το Λαϊκό τραγούδι. Έτσι όταν το 1975 άρχισε να ανθίζει το λαϊκό τραγούδι σκέφθηκα να παντρέψω το Ρεμπέτικο με το Λαϊκό και να κάνω έναν δίσκο με αναμνήσεις για αυτό ονόμασα και τον δίσκο μου «ΛΕΥΚΩΜΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ», γιατί έχω μνήμες από τα παιδικά μου χρόνια από τον Πτελεό Μαγνησίας από όπου και κατάγομαι. Έτσι μόλις συγκέντρωσα το υλικό έκανα  αυτόν τον δίσκο που κυκλοφορεί πλέον στα δισκοπωλεία».

-Είσαι Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Τραγουδιστών. Ποιός είναι ο σκοπός αυτής της Ένωσης;
«Να καλύπτονται τα συμφέροντα των τραγουδιστών, να εξυπηρετούνται σε ότι χρειασθεί και να έχουν το ταμείο τους για τα συντάξιμα τους χρόνια, ώστε να έχουν μία σύνταξη και να μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς».

–  Όπως αναφέρεις στην νέα σου δισκογραφική  δουλειά , υπογράφοντας ΛΕΥΚΩΜΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ κάνοντας  σύγκριση την τότε εποχή με την σημερινή πιστεύεις ότι υπάρχουν πολλές διαφορές στο τραγούδι και αν ναι πες μας γι αυτές
«Υπάρχουν μεγάλες διαφορές  και στον στοίχο και στην ερμηνεία και στον τρόπο έκφρασης. Όταν ξεκίνησα εγώ την καριέρα μου γνώρισα καλλιτέχνες πού ερμήνευαν με διαφορετικό τρόπο και διαφορετική έκφραση. Τόσο οι στιχουργοί, όσο και οι συνθέτες αλλά και οι ερμηνευτές δίνανε άλλη νότα  στην ερμηνεία τού τραγουδιού ,αλλά και στη διασκέδαση. Ίσως τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Τώρα είναι αλλιώς. Κάθε εποχή έχει τα δικά της».

01.Kostas_Skondras

-Ποιές συνεργασίες σου θεωρείς πετυχημένες;
«Όλες ήταν καλές. Αυτές πού ξεχωρίζω είναι με τον Μάριο Τόκα καί  τον Δημήτρη Μητροπάνο. Φυσικά  έχω συνεργασθεί και με άλλους συναδέλφους αξιόλογους είτε σε μαγαζιά, είτε σε συναυλίες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο Εξωτερικό».

-Ποιά η διαφορά μεταξύ έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού;
«Το έντεχνο τραγούδι στηρίζεται σε στοίχους ποιητών με συνθέτες καταρτισμένους πάνω στον συγκεκριμένο στοίχο ώστε να μελοποιείται κάτω από σωστές βάσεις το τραγούδι. Αναφορικά κάποιοι έξ΄ αυτών των συνθετών είναι όπως ο Θεοδωράκης, Χατζηδάκης και αργότερα βγήκαν στο προσκήνιο και ο Μπιθικώτσης, αλλά και ο Νταλάρας».

-Καριέρα στο εξωτερικό σκέφθηκες να κάνεις;
«Κάποτε πού ήμουνα στον Καναδά προτάθηκα για να μείνω και να κάνω καριέρα εκεί, όμως επειδή είχα συζητήσει για συνεργασία με τον Μίκη Θεοδωράκη πιστεύοντας ότι θα κάνω λαμπρή καριέρα στην Ελλάδα   δεν δέχθηκα. Όμως δοθείσας ευκαιρίας θα πάω. Έξ΄ άλλου ποτέ δεν είναι αργά…»

-Κόντρες ανάμεσα σε εσένα και σε άλλους καλλιτέχνες υπάρχουν και αν ναι πώς τις αντιμετωπίζεις;
«Πάντα υπάρχουν κόντρες . Αυτούς τούς ανθρώπους τούς αντιμετωπίζεις με διπλωματία και μόνον».

-Πιστεύεις ότι οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα αγαπάνε το τραγούδι ή βγαίνουν απλά στον χώρο για την αναγνωρισιμότητα τους;
«Υπάρχουν τα Μ.Μ.Ε. που σε ανεβάζουν και γίνεσαι  γνωστός , όπως τα Ριάλιτι-Σόου, ή οι διάφορες εκπομπές. Μπορεί να υπάρχουν και ταλέντα αλλά μετά τι γίνετε; Ποιά η πορεία τους; Αναγκάζονται να δουλεύουν σε σκυλάδικα προκειμένου να επιβιώσουν. Αυτά είναι τραγικά πράγματα όμως, και δεν είναι καλό για την καλλιτεχνική τους πορεία».

-Ποιά η άποψή σου για τα Ριάλιτι-Σόου; Πιστεύεις έχουν καταντήσει Βιομηχανία Καλλιτεχνών;
«Βεβαίως έχουν καταντήσει βιομηχανία καλλιτεχνών και εκμεταλλεύονται πρόσωπα-πράγματα και διάφορες καταστάσεις».

-Ώς έμπειρος και πετυχημένος καλλιτέχνης που είσαι , ποιά η άποψη σου για την ΓΙΟΥΡΟΒΙΖΙΟΝ και το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ; Γιατί χάσανε την αίγλη τους; Τί φταίει πιστεύεις;
«Άπλα αλλάξανε οι καιροί. Υποβαθμίστηκαν τα πάντα και αυτό έγινε από την στιγμή που υπάρχουν τα Ριάλιτι-Σόου, θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αλλά και η Γιουροβίζιον. Βέβαια εμείς ως Ένωση Ελλήνων Τραγουδιστών κάναμε ένα αίτημα στο Υπουργείο Πολιτισμού να μην υφίσταται όλο αυτό το πανηγυράκι , αλλά δεν εισακουσθήκαμε… Υπάρχουν άλλοι λόγοι όπως καταλαβαίνετε».

skondras2

-Έφυγε από την ζωή ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας , ένας μεγάλος Τραγουδοποιός, με ήθος, ταλέντο, προσωπικότητα, που άφησε πίσω του ένα αδυσώπητο κενό. Μίλησέ μας για τον άνθρωπο Μαχαιρίτσα, αλλά και για τον καλλιτέχνη;
«Με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα γνωριζόμαστε από μικρά παιδιά. Ήταν ένα σπουδαίο παιδί. Ήταν αισιόδοξη φύση και ποτέ δεν παραπονέθηκε  για τίποτα. Είχε ταλέντο και όχι μόνον σαν μουσικός αλλά και σαν ιδέα να συλλάβει τις μουσικές φράσεις ώστε να μπουν σε ένα τραγούδι για να  το κάνουν σπουδαίο. Δηλαδή ήταν και συνθέτης και τραγουδιστής. Είχε δηλαδή το ταλέντο να παντρεύει την σύνθεση με το τραγούδι».

-Τον χειμώνα που θα εμφανίζεσαι;
«Τον χειμώνα εκτός από τις συναυλίες πού έχω κανονίσει , κάνω και συζητήσεις και για κάποια άλλα πράγματα. Όταν κλείσω θα σας ενημερώσω».

-Είσαι σπουδαίος διοργανωτής συναυλιών και άλλων καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων. Υπάρχει κάτι άμεσα που μας ετοιμάζεις;
«Κάθε χρόνο η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ, διοργανώνει μια μεγάλη συναυλία οπού περνάνε όλα τα μεγάλα ονόματα του Ελληνικού Πενταγράμμου. Φέτος είχαμε κάτι διαφορετικό. Είχαμε αφιέρωμα στο Παραδοσιακό Δημοτικό Τραγούδι, όπου ήρθαν από  όλη την Ελλάδα και βέβαια  σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Κάναμε δε και μία μεγάλη συναυλία στον Δήμο Περιστερίου με τη στήριξη πάντα του δημάρχου κ. Παχατουρίδη και τον ευχαριστώ πάρα πολύ και τώρα κάτι ετοιμάζω, ποιό εντυπωσιακό από κάθε άλλη φορά. Μόλις ολοκληρωθεί  θα ενημερωθείτε…»

-Όσον αφορά το ασφαλιστικό κομμάτι και τη νοσοκομειακή περίθαλψη τί μέλει γενέσθαι; Δεν θα έπρεπε το κράτος να επιλυθεί του θέματος;
«Να σου πω. Γιατί εμείς να ξεχωρίζουμε από τούς άλλους εργαζόμενους; Εμείς ήμαστε στο ΙΚΑ σαν καλλιτέχνες που εργαζόμαστε σε κάποιο κέντρο διασκέδασης, ή κάνοντας συναυλίες. Βέβαια τα νέα παιδιά που βγαίνουν στο τραγούδι σύνταξη δεν πρόκειται να πάρουν. Τώρα όσον άφορα το Υπουργείο Πολιτισμού κανένας δεν ενδιαφέρεται γιατί το μόνον που τούς νοιάζει είναι η δική τους προβολή, δηλαδή να υπηρετήσουν την θητεία τους και να πηγαίνουν σε εκδηλώσεις που γίνονται ή στο Μέγαρο Μουσικής, ή στην Λυρική Σκηνή, ή στο Ηρώδειο. Για αυτό και εμείς σαν Ένωση φροντίζουμε το ασφαλιστικό κομμάτι για τα σύνταξη μας χρόνια».

-Και ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή μας, ο πολιτισμός και η πολιτική μπορούν να κάνουν πράγματα για την Ελλάδα μας;
«Φυσικά αν και εφ΄ όσον θέλουν μπορούν να συνεργασθούν και να δημιουργήσουν έναν σπουδαίο πολιτισμό, γιατί μην ξεχνάμε ότι η πηγή του πλούτου και του πολιτισμού είναι η Ελλάδα μας, αλλά και να διορθώσουν πολλά πράγματα από την πολιτική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια»

skondras_roda

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s